U bevindt zich hier: Home » Dieren » Ik heb een konijn » Vaccineren

Vaccineren

Ook voor konijnen is het van groot belang om ze jaarlijks te laten vaccineren. Tijdens deze vaccinatie wordt ook de jaarlijkse gezondheids controle uitgevoerd. Uw konijn wordt door onze dierenarts van neus tot staart  helemaal nagekeken en indien nodig worden de nageltjes geknipt.

NIEUW

Voorheen werden konijnen twee keer per jaar gevaccineerd tegen Myxomatose en RHD.

Sinds het voorjaar van 2012 is er een nieuw vaccin op de markt  dat  konijnen een jaar lang bescherming geeft tegen deze ziektes. (Zie hiervoor Myxomatose en RHD)

Het voordeel van dit vaccin is, dat het op ieder willekeurig moment gegeven kan worden en de entstof gaat per konijn. De oudere entstof zat per 10 doses in een flacon en beschermde konijnen maar een  4 maanden  tegen myxomatose en 1 jaar tegen RHD. U hoeft dus niet langer een afspraak te maken op speciale konijnen vaccinatie dagen.

konijnenvaccin.png

Recent nieuws

Tijd voor de lange termijn aanpak van VUURWERKangst!

Sinterklaas is nog niet eens in het land (al wordt er wel heel wat pepernoten weggesnoept :)) maar voor onze huisdieren wordt het al weer tijd om aan Oud en Nieuw te denken! Ook 2018 wordt ongetwijfeld knallend ingeluid en daar raken veel dieren van in paniek. Er zijn twee manieren om uw huisdier gedurende deze periode te begeleiden: met de lange en met de korte termijn aanpak. De lange termijn aanpak kunt u het beste al voor de Sinterklaas mee beginnen!