U bevindt zich hier: Home » Aanvullende diensten » Puppy- en kittenbegeleiding

Puppy- en kittenbegeleiding

Voor de pups en kittens in onze kliniek hebben wij een speciaal begeleidingsprogramma.

Pups:
Op 6, 9 en 12 weken wordt de pup door de dierenarts onderzocht en krijgt hij of zij de puppyvaccinaties en daarna mag je iedere maand GRATIS op afspraak komen bij een van onze paraveterinairen. Op 6 maanden leeftijd volgt een consult bij de dierenarts, de dierenarts controleert de hartslag, de knieen en de heupen en de algehele groei en ontwikkeling van de pup. Tussen de 7 maanden en een jaar mag de pup weer op de GRATIS puppybegeleiding komen en op 1 jarige leeftijd komt de pup weer bij de dierenarts op consult en krijgt hij zijn laatste puppyvaccinatie.

Kittens:
Op 9 en 12 weken wordt het kitten door de dierenarts onderzocht en krijgt hij of zij de kittenvaccinaties en daarna mag je iedere maand GRATIS op afspraak komen bij een van onze paraveterinairen. Op 6 maanden leeftijd volgt een consult bij de dierenarts, de dierenarts controleert de hartslag, de knieen en de heupen en de algehele groei en ontwikkeling van het kitten. Tussen de 7 maanden en een jaar mag het kitten weer op de GRATIS kittenbegeleiding komen en op 1 jarige leeftijd komt het kitten weer bij de dierenarts op consult en krijgt hij of zij zijn laatste kittenvaccinatie.

Tijdens de GRATIS begeleiding bij de paraveterinair ( op 4,5,7,8,9,10 en 11 maanden):

• Wegen wij je pup of kitten om de groei goed in de gaten te houden
• Bekijken we hoe het melkgebit zich wisselt
• Leeftijdsgebonden adviezen worden gegeven
• We oefenen wat veel voorkomende veterinaire handelingen zoals: op de behandeltafel omhoog en omlaag, we bekijken de oren, ogen, neus en nagels
• Anti-parasitaire middelen worden besproken
• Castratie en sterilisatie wordt besproken
• Indien je zelf vragen hebt dan kun je deze ook met ons bespreken

Je bent van harte welkom om deel te nemen aan dit programma met je pup of kitten! pup.jpgkitten.jpg

Recent nieuws

In juni doen wij ook mee met de landelijke actie, juni de maand van de chip. In deze maand kun je je huisdier laten chippen voor maar €28 euro. Ook controleren wij gratis of het chipnummer en de registratie van je huisdier nog klopt.

Juni de maand van de Chip